tisdag 17 december 2013

det här med att beställa julklappar...



Min man är ett stort fan av att handla på nätet, förra året tror jag att han beställde alla julklappar och sprang på vårat utlämningsställe var och varannan dag för att hämta paket. Så i år tänkte jag också göra slag i saken och skicka efter några av de tilltänkta klapparna, vilket kändes väldigt behändigt när jag satt där framför datorn och klickade i min kundkorg. Nu när paketen börjar komma känns det inte så enkelt längre, nästan så det blir lite merjobb av det hela, för allt är skadat i transporten :( 
Nu behöver jag alltså sitta och ringa runt till alla företag för att få nya saker skickade till mig, saker jag gärna vill hinna få innan jul... Så just nu känns det som att jag lika gärna hade kunnat lagt ett par timmar på ett varuhus och fixat allt för att slippa den här oron :/ 

Men en bra sak som har kommit ur detta är att jag hädanefter kommer att packa allt jag ska skicka väldigt noga ;) 





My husband is a huge fan of online shopping, last year I think that he ordered all the presents and ran to our delivery point every few days to pick up packages. So this year, I also make it happen and send for some of the prospects the presents, which felt very handy when I was sitting there in front of the computer and clicked in my shopping basket. Now that the packets are starting to arrive, it feels not so simple anymore, just so it gets a little more work out of it, for everything is damaged in shipment :( 
Now I need to sit call around to all companies to get new things sent to me, things I would like to obtain in time before Christmas... So right now it feels like I just as well could have put a few hours at a department store and fixed everything to avoid this concern :/

But one good thing that has come out of this is that I will henceforth pack everything I will send very very carefully ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar