torsdag 7 november 2013

Spara eller köpa nu



Här om dagen när vi var hos finaste vän och åt kvällsmat dukade hon med dessa superfina glas från Tine K. Egentligen tror jag det är ljuslyktor, men dom var utomordentligt bra att dricka ur :) 79 ddk kostar dom, har sett dom för runt hundralappen här i Sverige. Så om man som jag vill ha några glas redo när det kommer gäster utan att behöva ställa sig och diska så blir det några kronor. Kikade därför runt efter nåt liknande till ett lite mer plånboksvänligt pris.



Vad sägs om dessa? Skulle vilja se dom i verkligheten för att avgöra om jag skulle bli lika lurad då, dom är nämligen i plast. Glaset heter crystal s och är från Koziol och kostar 39 kr.
Nästa glas jag hittade antar jag finns i många hem men jag har faktiskt aldrig sett dom live. Hade inte kunnat gissa att dom fanns på IKEA om jag inte visste att dom hette frasera och för 19 kr känns det som att det skulle kunna vara ett riktigt fynd :) 



Sist men inte minst, ett glas som finns att hitta på lagerhouse. 49 kr per glas eller 6 st för 250 kr och sist jag tittade hade dom rabatt på just glas.


Nu ska jag återgå till det sista småfixet av ett skolarbete innan jag kryper upp i soffan med mannen för att se ett avsnitt av The Block au medan jag försöker få honom att förstå att det är dags att byta ut dom glasen vi har ;)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar